معایب کاور مبل ژلاتینی و مزایای آن

معایب کاور مبل ژلاتینی و مزایای آن

معایب کاور مبل ژلاتینی و مزایای آن


معایب کاور مبل ژلاتینی : همه‌ی کاورهای مبلمان مزایا و معایب خاص خودشون رو دارند، به همین دلیل توی این پست به بررسی مزایا و معایب کاور مبل ژلاتینی پرداختیم. بعد از مطالعه این متن، در مورد مزایا و همچنین معایب کاور مبل ژلاتینی اطلاعات کافی خواهید داشت. در نتیجه می‌تونید با توجه به همین معایب و مزایا، آگاهانه اقدام به خریداری کنید.

برای محافظت از مبلمان در برابر گرد و خاک و آلودگی‌های محیطی، دو راه اصلی پیش رو داریم:

  • استفاده از کاورهای پارچه‌ای یا همون پیراهن مبل
  • استفاده از کاورهای طلقی ژلاتینی

 


مزایا و معایب کاور مبل پارچه ای


هر کدوم از این‌ها معایب و مزایای خودشون رو دارن. اگر بخوایم از کاور مبل پارچه‌ای شروع کنیم،‌ کاورهای پارچه‌ای محافظ خوبی برای مبل هستن. بزرگترین حسن کاورهای پارچه‌ای این هست که در مقابل استفاده و شستشوی زیاد مقاوم هستن. یعنی کسی می‌تونه از پیراهن پارچه‌ای استفاده کنه و تا ۲۰ سال هم اگر مبلش رو داره، از همون پیراهن مبل استفاده کنه. در واقع کاور پارچه‌ای در مقابل کاور ژلاتینی آسیب کمتری می‌بینه.
اما بزرگترین عیب کاور پارچه‌ای این هست که مایعات و گرد و خاک به راحتی بهش نفوذ می‌کنن و از لحاظ ظاهری هم چندان زیبایی نداره چون شکل، رنگ و چوب مبل زیر پیراهن پارچه‌ای مخفی می‌مونه.

البته یک نوع کاور پارچه‌ای هم داریم که فری سایز هست. در واقع فری سایز گفته می‌شه، ولی در اصل فری سایز نیست. کسی که بخواد از این کاورهای مبل فری سایز استفاده کنه،‌ معمولاً اندازه ی مبلش نمی‌شه. بنابراین مبلمان باید به اندازه‌ و شکلی باشه که کاور براش طراحی شده. معمولاً هم جنس این نوع کاور ساتن هست و بزرگترین ایرادش اینه که لک به سختی از روش میره.

معایب کاور مبل ژلاتینی

 


مزایا و معایب کاور مبل ژلاتینی


نوع سوم روش محافظت از مبلمان، استفاده از کاورهای طلقی،‌ یا همون کاور مبل ژلاتینی هست، که توی ادامه متن محاسن و معایب کاور مبل ژلاتینی رو بررسی کردیم.
یکی از بزرگترین معایب کاور مبل ژلاتینی اینه که فرد اون احساس راحتی که روی مبل پارچه‌ای می‌شینه رو روی مبل طلقی همچین نداره. مخصوصاً اگر بخواد به صورت طولانی مدت ازش استفاده کنه و بطور مثال تلویزیون تماشا کنه. اما اونچه که حائز اهمیته اینه که تنها عیب کاور طلقی همین هست. البته این هم در صورتیه که شما به صورت طولانی مدت ازش استفاده کنید. در غیر اینصورت اگر مبلمان پذیرایی شما جداگانه باشه،‌ با این مشکل مواجه نخواهید شد.

 

مزایای کاور ژلاتینی خیلی بیشتر از پیراهن مبل هست:

  • مهمترین مزیت کاورهای ژلاتیتی این هست که به هیچ عنوان گرد و خاک و مایعات در این نوع کاور نفوذ نمی‌کنه
  • دومین مورد، تمیز کردن کاورهای ژلاتینی هست که بسیار راحتتر از کاور پارچه انجام میشه. (در مورد کاور پارچه‌ای ممکنه لک خودکار و یا آبمیوه هیچ وقت از بین نره، اما روی کاور طلقی خیلی راحت با یه دستمال نم دار، پاک میشه)
  • مدل مبلمان کاملاً قابل مشاهدست و زیبایی مبلمان هم مخفی نمی‌مونه
  • ظاهر منزل آراسته و مرتب می‌مونه

 

نکته مهم: اگر مبلمان ما به صورت دو تیکه کاور بشه، معمولاً پایه کار آسیب نمی‌بینه. کافیه بعد از چند سال که تشک ها آسیب دیدن،‌ و یا پاره شدن با هزینه بسیار پایین، کاور تشک‌ها رو عوض کنیم تا باز هم یه کاور نو داشته باشیم.
ما چندین سال می‌تونیم از کاور شیشه‌ای استفاده کنیم، بدون اینکه فضای خونه رو بهم ریخته و شلوغ جلوه بده. ضمناً بعد از اینکه از روی مبل بلند بشیم،‌ به سرعت چروک‌هاش باز میشه و صاف و شفاف میشه و هیچ وقت هم نیاز به اتو کردن نداره.

 

جهت سفارش تماس بگیرید 

توجه: کاور مبل صدف فقط پاسخگوی عزیزان ساکن تهران، کرج و اطراف تهران می‌باشد.

سفارش کاور مبل
Call Now Buttonتماس بگیرید (۹صبح تا ۸شب)